top of page

הגדרות תפקיד

Business Meeting
  • לחדד למנהל, לעובד ולארגון מהם תחומי האחריות והפעילות של עובד או מנהל

  • כלי תומך לגיוס משרות

  • כלי תומך לכניסה לתפקיד של בעל תפקיד חדש (עבורו ועבור הסובבים לו)

  • חזרה ל"תורה שבכתב" כאשר יש מחלוקת סביב תחומי אחריות ופעילות או צורך בבחינה מחודשת של תחומי האחריות והפעילות

מטרות הגדרת התפקיד

מה הגדרת תפקיד כוללת

  • שם התפקיד

  • כפיפות – למי העובד כפוף, לאיזה יחידה, לאיזה בעל תפקיד

  • דרג ארגוני (בארגונים בהם יש מדרג מובנה ומוגדר)

  • מהות וייעוד התפקיד – 2-3 משפטים קצרים אשר מתארים את עיקרי התפקיד ומהותו

  • תחומי אחריות ופעילות – הגדרת 5-10 תחומי האחריות של בלע התפקיד ופירוט שלהם

  • כפיפים – במידה ויש, כמות ותפקידים

  • ממשקים עבודה עיקריים בתוך הארגון

  • ממשקי עבודה עיקריים מחוץ לארגון

  • שגרות עבודה עיקריות של בעלת התפקיד – פעילויות ותחומי אחריות שיש ברמה שבועית / חודשית / רבעונית

  • מה תחשב הצלחה בתפקיד / על מה בעל התפקיד נמדד

  • השכלה והכשרות נדרשות

  • מערכות וטכנולוגיות נדרשות לשימוש

  • ותק וניסיון

  • מאפייני אישיות רצויים

ענבל גלבר - ארגון ושיטות
תהליכי חידוש וצמיחה ארגוניים
bottom of page