

הגדרות תפקיד

-
לחדד למנהל, לעובד ולארגון מהם תחומי האחריות והפעילות של עובד או מנהל
-
כלי תומך לגיוס משרות
-
כלי תומך לכניסה לתפקיד של בעל תפקיד חדש (עבורו ועבור הסובבים לו)
-
חזרה ל"תורה שבכתב" כאשר יש מחלוקת סביב תחומי אחריות ופעילות או צורך בבחינה מחודשת של תחומי האחריות והפעילות
מטרות הגדרת התפקיד
מה הגדרת תפקיד כוללת
-
שם התפקיד
-
כפיפות – למי העובד כפוף, לאיזה יחידה, לאיזה בעל תפקיד
-
דרג ארגוני (בארגונים בהם יש מדרג מובנה ומוגדר)
-
מהות וייעוד התפקיד – 2-3 משפטים קצרים אשר מתארים את עיקרי התפקיד ומהותו
-
תחומי אחריות ופעילות – הגדרת 5-10 תחומי האחריות של בלע התפקיד ופירוט שלהם
-
כפיפים – במידה ויש, כמות ותפקידים
-
ממשקים עבודה עיקריים בתוך הארגון
-
ממשקי עבודה עיקריים מחוץ לארגון
-
שגרות עבודה עיקריות של בעלת התפקיד – פעילויות ותחומי אחריות שיש ברמה שבועית / חודשית / רבעונית
-
מה תחשב הצלחה בתפקיד / על מה בעל התפקיד נמדד
-
השכלה והכשרות נדרשות
-
מערכות וטכנולוגיות נדרשות לשימוש
-
ותק וניסיון
-
מאפייני אישיות רצויים